كسبت 200 جنيه وحلقان وعقود والعاب كتير في بزياده

كسبت 200 جنيه وحلقان وعقود والعاب كتير في بزياده


اسلوب اعلان جديده


كل يوم بنلاقي افكار جديده ومبدعه في مجال التسويق والمبيعات 

قبل ما نقول احنا هنكتلم عن اني اسلوب لازم نعرف الفرق بين الاعلان المرئي او المسموع والاعلان الملموس 

الاعلان المرئي هو اللي بنشوف. علي التلفزيون وده بيتحسب بالثانيه وعلي حسب القناه وعلي حسب التوقيت وعلي حسب المعروض علي القناه والمحتوي حصري ولا لا ونسبه مشاهده القناه فا بتلاقي بعد كل ده الاعلان مكلف جدا جدا

والاعلان المسوع بيقي علي الراديو رساله مسجله علي شئ ما

واعلانات في الشوارع وبنارات واعلانات متحركه واعلانات ثابته يعني حدث تطور وتجديد في الاعلانات بشكل ملحوظ 

ونيجي بقا للعروض والتخفيتات 

لكن المنتج اللي معانا عمل اثنين في واحد عمل انو وفر حق الاعلانات وصرفها علي المنتج نفسو وبقي هو نفسو يسوق لنفسو يعني بقي ترند لان طبعا با اول اعتبار في الاعلان بقي من هو السوشيال ميدا   الراجل عمل كيس كراتيه بخمسه جنيه طعمو معقول وحط في هدايه كتير وصلت الي 200 جنيه وحلقان وعقدان حلوه جدا وغاليه كمان وهدايه بسيطه في اكياس تانيه فا بدل ما يصرف فلوس عل اعلانات حطها في المنتج اصبح بعد مده بسيطه جدا له مبيعات هايله الناس بقت بتشتري بالعلبه مش بالكيس وكل السوشيال ميدا بقت تعملو اعلانات من خلال الناس نفسهم وهما بينشرو الهدايه اللي لاقوها

هو مش اسلوب مبتكر شركات عالميه كبيره جدا بتعتمد علي اسلو العينات المجانيه وبيبقي اسلو ناجح جدا انت بتاخدو بيعجبك بيشتري وبيعجب صاحبو فا يشتري وبيستمر علي كده  

دور علي اي اللي يصلح مع منتج اصرف عليه هو كاولويه   هو هيسوق نفسو بنفسو المهم تفكر خارج الصندوق 

علي فكره انا لسه مشتري كرتونه وبكره هشتري كرتونه 

والهدايه حلوه اوووي والعاب اطفال وفلوس وعقود وحلقان واقلام


إرسال تعليق

1 تعليقات